Stor effekt på 30 minutter

 

Tips til sund livsstil: Den mest effektive træning i fitnesscentret på kun 30 min.
 
For at få mest ud af din træning er det altid en god idé at have en plan, inden du starter din træning. Ellers er det alt for nemt at slippe uden om; motivation og faste rytmer betyder virkelig meget.
 
Hvis du kun har 30 minutter, så er det en god idé at lave interval træning. Det kan gøres på mange forskellige måder; fx Tabata-træning, som går ud på at lave en øvelse effektivt i 20 sekunder og derefter holde 10 sekunders pause. Dette gentages 8 gange. Et andet alternativ er cirkeltræning, hvor det gælder om at lave et minuts intervaller efterfulgt af 15 sekunders pause. Her tager man typisk 4-5 runder afhængig af øvelse.
 
Et andet effektivt interval er det, man kalder rest-pause træning; det går i al sin enkelthed ud på at gentage en øvelse så mange gange som muligt og derefter holde en pause i 30 sekunder.
 
Gode øvelser til at komme hele kroppen rundt kunne fx være lunges, burbees, armbøjninger og planken i forskellige udgaver.
 
In The Gym
 
Steig, Cory (2017, July 17). What Top Trainers Say You Should Do If You Only Have 30 Minutes In The Gym. Retrieved from http://www.refinery29.com/short-workout-routines-for-women